loading...

بلاگ نیوز,اخبار مهم روز

تنگه ای که دریای مرمره را به دریای سیاه می پیوندد قسطنطنیه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/قسطنطنیه ذخیره شده مشابه این شهر هم‌اکنون

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
بهترین روش درمان کیست مویی | فوری و به صورت قطعی 0 182 darmannews
برگه تقلب تمرین کنندگان ابری dojo aws 0 147 admin
لیست تمام سریال های نمایش خانگی در سال 1403 0 123 admin
بهترین و خوشگل ترین ریمیکس های شاد 1403 بصورت رایگان 0 158 admin
سریال روزی روزگاری مریخ قسمت 9 منتشر شد! 0 263 shirnipazi
سریال خون سرد کی منتشر می شود؟ 0 160 shirnipazi
انتخاب مبل تختخواب شو 0 623 amir-seo
مشخصات بهترین مچبند هوشمند 2021 0 930 shirnipazi
مسترکارت 0 1177 pakansanat
چگونه سالنهای پرورشی و کارخانه های صنعتی را تجهیز کنیم 0 948 roya2020
برای افزایش ماندگاری بتن رنگی چه باید کرد؟ 0 820 roya2020
واحدهای تولیدی انواع مقاطع آلومینیومی 0 814 roya2020
رنگ آمیزی با غلطک طرح دار 0 793 nikoo2020
دستگاه کپی شارپ 5516 - تیشرت مخصوص چاپ سابلیمیشن 0 759 nikoo2020
فواید کاشت سریع ایمپلنت 0 786 nikoo2020
سمعک سیگنیا مناسب هر فرد 0 836 nikoo2020
روف گاردن (بام سبز) 0 873 shirnipazi
پنجره ترمال بریک 0 688 shirnipazi
آبنما چیست (صفر تا صد) (طراحی تا اجرا) 0 756 shirnipazi
قیمت انواع کارواش خانگی ماشین 0 695 shirnipazi

تنگه ای که دریای مرمره را به دریای سیاه می پیوندد


قسطنطنیه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/قسطنطنیه
  1. ذخیره شده
  2. مشابه
این شهر هم‌اکنون یکی از شهرهای مهم و بزرگ کشور ترکیه به‌شمار می‌آید که در کنار تنگه بسفر (تنگه‌ای که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد) قرار دارد. اسلامبول یا ...

دریای اژه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/دریای_اژه
دریای اِژِه از دریاهای دورادور دریای مدیترانه است که میان شبه جزیره یونان و آناتولی جای گرفته‌است. از راه تنگه‌های داردانل و بسفر با دریای مرمره و دریای سیاه می‌پیوندد.

مشاهده مطالب کاربر - تبیان

www.tebyan.net/newmobile.aspx?PageIndex=200&USERID...
3- تنگه باب المندب: تنگه ای است که دریای سرخ را به خلیج عدن و بعد به ... تنگه بُسفُر باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد.

تنگه ای که دریای مرمره را به دریای سیاه می پیوندد - نتایج زنده

90sport.blogsky.com/.../تنگه-ای-که-دریای-مرمره-را-به-دریای-سیاه-می-پ...
۸ دقیقه پیش - تنگه‌ای است باریک در شمال غربی ترکیه که دریای اژه را به دریای مرمره پیوند می‌دهد. ... شده است که دار در زبان ترکی یعنی باریک و دانل را می توان همان ...

پهنه های کلانشهری 23: استانبول - انسان شناسی و فرهنگ | ...

anthropology.ir/node/13596
... است و مرزهای آن از شمال به دریای سیاه (Black Sea)، از جنوب و جنوب غربی به دریای مرمره ... تنگه ی باریکی که دریای سیاه و دریای مرمر را به یکدیگر پیوند می دهد، بخشهای ... استانبول شهر رو به توسعه ای است که به خاطر زیبایی طبیعی و معماری و شمار ...

بیدارشهر - تنگه های دوست داشتنی

bidarshahr.blogfa.com/post/2342
تنگه جبل‌الطارقآبراهی است که دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس متصل می‌کند و ... تنگه یداردانِل تنگه‌ای است باریک در شمال غربی ترکیه که دریای اژه را به دریای مرمره پیوند ... باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد.

خرداد ۱۳۹۲ - دور ترکیه در چند دقیقه

turkieh.blogfa.com/1392/03
قرار گرفتن استانبول بين دو درياي سياه و درياي مرمره، تابستان‌هاي شرجي و ... به تنگه‌ي بسفر دارد؛ تنگه‌ي بسفر همان تنگه‌اي است که درياي سياه و مرمره را به هم وصل مي‌کند و ..... باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد.

مرز بین آسیا و اروپا | Reza Jalalian | LinkedIn

https://www.linkedin.com/.../مرز-بندی-بین-آسیا-و-اروپا-reza-jalalian?...
۲۰ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تنگه بسفر آن را به دریای سیاه و تنگه داردانل آن را به دریای اژه پیوند می‌دهد. دریای اژه شاخه ای از دریای مدیترانه میان دوکشور ترکیه و یونان می باشد. بخش اروپایی ترکیه که از غرب با کشورهای بلغارستان و یونان و از شرق به دریای مرمره ،تنگه های ... روسیه که هم مرز حاشیه غربی دریای خزر می باشند وکشورهای ارمنستان ،شمال ...

کتابخانه مدرسه فقاهت - دانشنامه جهان اسلام - موسسه دائرة ...

lib.eshia.ir/23019/1/2068
... واقع در میان دریای آزوف و دریای سیاه ) دریای مرمره ودریای سیاه را به هم می پیوندد. ... از مواضع عمده ای که در دو سوی تنگه واقع است می توان اینها را (همراه با نامی که در عهد ...

نگاهی به نقش تنگه ها در امنیت انرژی جهان ما | شرکت مهندسی و ...

pedec.ir/detail=7268
۲۵ مهر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - تنها در سال ۲۰۰۹، از کل نفت تولیدی در جهان که حدود ۸۴ میلیون بشکه در روز ... طور موقت می تواند باعث افزایش چشمگیر قیمت انرژی شود و بحران تازه ای را در اقتصاد جهان رقم بزند. ... این تنگه به عنوان یکی از مهم ترین آبراه های جهان، دریای عمان را به خلیج فارس پیوند می دهد. ... دریای مرمره و دریای سیاه را به هم متصل می کند.

آژانس هواپیمایی السا پرواز تارادیس | استانبول

www.elsaparvaz.com/Vacation/15/fa-IR/استانبول-
موزه باستان شناسی استانبول موزه ای دیدنی می باشد که میلیون ها اشیاء عتیقه در این موزه جمع اوری ... تنگه بسفر باریکه آبی که دریای سیاه را به دریای مرمره می پیوندد.

درياي ازوف | دانشنامه پيامکي

www.3000777.ir/g.aspx?q=درياي_ازوف&id...
2این دریا به وسیله بسفر و دریای مرمره به مدیترانه و به وسیله ی تنگه کرچ به دریای ازوف وصل می شود . ... تنگه ی کرچ (که دریای ازوف را به دریای سیاه وصل می کند ...fa.glosbe ... دریای ازوف (شاخه ای از دریای سیاه در جنوب اوکراین) - فارسی ...fa.glosbe ... کریمه: Azaq deñizi) بخش شمالی دریای سیاه است که از راه تنگه کرچ به ان می پیوندد.

تنگه داردانل | ويکي پديا ايران

www.wikipedia-iran.ir/g.aspx?q=تنگه_داردانل&id...
تنگه بُسفُر یا تنگه بوسفور (به ترکی استانبولی: İstanbul Boğazı ) باریکه ابی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می پیوندد. ... cgiJan 31, 2010 - تنگه داردانل: تنگه ای در شمال غرب ترکیه، که بین ترکیه اسیایی و شبه جزیرۀ ...

نام تنگه ای در ترکیه چیست

blog-news.rozblog.com/نام-تنگه-ای-در-ترکیه-چیست.html
تنگهٔ بُسفُر یا تنگهٔ بوسفور (به ترکی استانبولی: İstanbul Boğazı ) باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد. این تنگه دو قاره .

درباره استانبول - کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی

icrsie.com/fa/?id=34&p=0&s=1
تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو ... که اروپا از طریق آبهای بوسفور به آسیا می پیوندد؛و این مسأله که استانبول پل ارتباطی ... درجایی که دریای سیاه به آبهای اژه می آمیزد,شرق و غرب در نقطه ذوب فرهنگی ... شیشه ای، ماشینی، کاغذ و محصولات کاغذی از تولیدات صنعتی مهم شهر می‌باشند.

www.azizi4.blogfa.com - تنگه بُسفُر یا تنگه بوسفور و ...

azizi4.blogfa.com/post/1846
تنگه بُسفُریا تنگه بوسفور باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد. این تنگه دو قاره اروپا و آسیا را از یکدیگر جدا می‌کند.

تور استانبول ، استانبول لحظه آخری ، تور استانبول ارزان - ...

www.pelicanparvaz.com/تور-استانبول-ارزان-نوروز-زمینی
درجایی که دریای سیاه به آبهای اژه می آمیزد,شرق و غرب در نقطه ذوب فرهنگی ... در سال 658 قبل از ميلاد قافله ای از شهر MEGARA در يونان باستان به استانبول آمده ودر دماغة ... استانبول به وسیله ی یک تنگه ی باریک و پرپیچ وخم به دو قسمت تفکیک شده است. ... باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد.

"پرهام گل پسر" - سفر به استانبول - Blogfa

parhamgolpesar.blogfa.com/post-194.aspx
"پرهام گل پسر" - سفر به استانبول - یادداشتهای مامان برای پسر. ... هر نفر حدود 20 لير براي كشتي و درشكه اي 60 لير براي 4 نفر. ۴- تنگه بسفر- باريکه آبي است که درياي سياه را به درياي مرمره مي پيوندد.اين تنگه دو قاره اروپا و آسيا را از يکديگر جدا ...

[PDF]روزﻧﺎﻣﻪ 16

www.magiran.com/ppdf/nppdf/2387/p0238725140161.pdf
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - شاهدش هم رئیس جمهور فعلی آمریکاست که هم نسبتی با جامعه مسلمانان دارد،. هم سیاه پوست است و البته پدرش هم از مهاجران آفریقایی به شمار می آید. عکس: AFP ... مدعی می شود شــهروندان این منطقه چاره ای جز خروج از شهر. ندارند. .... ۱- علم شــناخت فروع احکام شــرعی- تنگه ای که. دریای مرمره را به دریای ســیاه می پیوندد- سوره نود.

گردشگري شهرهاي مذهبي و فرهنگی ترکیه

www.hellokish.com/forum/t2750-print.html
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - این کشور پهناور از ناحیه شمال به دریای سیاه، از سمت غرب به دریای اژه، از .... جایی که اروپا از طریق آب های بوسفور به آسیا می پیوندد، و این مساله که این ... میکنند، همان تنگه ای باریکی که به عنوان محل عبور استفاده می شود را نیز زیر نظر بگیرد. ... ادامه داشته و امروزه تا به سواحل دریای مرمره (Sea of Marmara) در کناره های ...

Lahzehnama.ir | تاریخچه شهر قسطنطنیه - لحظه نما

lahzehnama.ir/fa/news/6937/تاریخچه-شهر-قسطنطنیه
۷ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - این شهر هم‌اکنون یکی از شهرهای مهم و بزرگ کشور ترکیه به‌شمار می‌آید که در کنار تنگه بسفر (تنگه‌ای که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد) قرار ...

جاذبه های گردشگری - آژانس هواپیمایی و جهانگردی سیاره ...

www.sayyareh.com/tour-attract-135
جاذبه های دیدنی استانبولجاذبه های دیدنی استانبول از کاخ توپ کاپی شروع می شود ، کاخ دولما ... تنگه بسفر باریکه آبی که دریای سیاه را به دریای مرمره می پیوندد.

دریای اژه ترکیه | پروژه ها املاک و مستغلات ترکیه

turep.org/fa/about-turkey/regions/aegean-turkey/
از راه تنگه های داردانل و بسفر با دریای مرمره و دریای سیاه می پیوندد. كرانه هاي ... به ترکی استانبولی: Didim شهری است در کشور ترکیه که در استان آیدین واقع شده‌است.

جهان اسلام، رویش ها و ریزش ها قسمت دوم - پایگاه اطلاع رسانی ...

www.hawzah.net/fa/Magazine/.../جهان-اسلام-رویش-ها-و-ریزش-ها-قسمت-دوم...
در پی آن اروپا به آفریقا و آسیای شرقی روی آورد اما کارزار اروپا بر سر تصرف این .... (4) نرخ رشد جمعیت در کشورهای مسلمان بالاست ولی در پاره ای از سرزمین ها بین 1% تا 3% نوسان دارد. ... ترکیه، دریای مرمره در شمال غربی این کشور که رابطه بین دریای سیاه و مدیترانه ... تنگه جبل الطارق که دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس پیوند می دهد.

تنگه بسفر ترکیه

i2016.ir/تنگه-بسفر-ترکیه/
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تنگه بسفر ترکیه. ... تنگه بسفر تنگه ای در تنگه های ترکیه تنها را خروجی برای کشتی های ناوگان دریای سیاه ... تصویر ماهواره‌ای تنگه بسفر و استانبول ... باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد.

تنگه بسفر - سفری دیگر

safaridigar.com/tourism-info/turkey/استانبول/istanbul.../تنگه-بسفر
... İstanbul Boğazı) : باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد. ... تنگه بسفر در واقع همان تنگه ای است که مرز اروپا و آسیاست.

[PDF]16 NewsPaper Jadval.indd

www.sharghdaily.ir/1394/11/17/Main/PDF/13941117-2514-16-23.pdf
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - شاهدش هم رئیس جمهور فعلی آمریکاست که هم نسبتی با جامعه مسلمانان دارد،. هم سیاه پوست است و البته پدرش هم از مهاجران آفریقایی به شمار می آید. عکس: AFP ... مدعی می شود شــهروندان این منطقه چاره ای جز خروج از شهر. ندارند. .... ۱- علم شــناخت فروع احکام شــرعی- تنگه ای که. دریای مرمره را به دریای ســیاه می پیوندد- سوره نود.

درياي مرمره | بيتوته

www.ibeytoote.ir/g.aspx?q=درياي_مرمره&id...
1 نام - 2 جغرافیا - 3 پیوند به بیرون - 4 نگارخانهدریای سیاه - دریای_س. ... بسفر: تنگه ای در جنوب شرق اروپا و جنوب غرب اسیا، که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل و ... ساحلی دریای مرمره از هر طرف که به دریا نگاه کنید جزایر زیبای پرنسس به چشم می .

کارشناس روس: عربستان قطعا در رویارویی نظامی، از ایران ...

www.mizanonline.ir/.../کارشناس-روس-عربستان-قطعا-در-رویارویی-نظام...
۳۰ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مثلث ایران، عربستان و ترکیه به عنوان قدرت های منطقه ای سعی دارند ... آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد. ... داردانِل تنگه‌ای است باریک در شمال غربی ترکیه که دریای اژه را به دریای مرمره پیوند می‌دهد.

ترکیه - آسمان حرم

asemaneharam.ir/Amaken-13
شهری زیبا و تاریخی است که در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است و به خاطر ... در این منطقه به دلیل وجود جنگل های کاج وساحل ماسه ای صنعت توریسم رواج زیادی دارد ... رودخانه ای است بی نظیر که از جنوب کوه های طرس جاری میشود و به در یای مدیترانه میپیوندد ... شهر تنگه بسفر قرار گرفته که محل تلاقی آبهای دریای سیاه ، دریای مرمره و خلیج ...

قسطنطنیه - سرگرمی | اسکای رز

skyrose.ir/13042
قسطنطنیه شهری قدیمی که می توان آن را استانبول زمان حال نام برد که به افتحار قیصر ... می‌آید که در کنار تنگه بسفر (تنگه‌ای که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد) ...

شهر قسطنطنیه ترکیه و عکس -TurkeyHotel.ir

www.turkeyhotel.ir/شهر-قسطنطنیه-ترکیه-و-عکس/
این شهر هم‌اکنون یکی از شهرهای مهم و بزرگ کشور ترکیه به‌شمار می‌آید که در کنار تنگه بسفر (تنگه‌ای که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد) قرار دارد. اسلامبول یا ...

مرجع

www.bdfarsi.blogfa.com/
تعریف کانال:کانال به آبراهی گفته می شود که خشکی ها را از هم جدا و آب ها را به هم دیگر متّصل می سازد،فرق بین کانال و ... آبهایی را که به هم پیوند می دهد ... آب هایی را که به هم متّصل می سازد. موقعیّت. نام تنگه. دریای شمال-دریای بالتیک ... دریای مرمره-دریای سیاه ..... خطّ اوستایی:گرچه ای خط از پهلوی اقتباس شده بود امّا تغییرات فراوانی یافت.

تنگه بسفر - تیشینه

www.tishineh.com/touritem/4376/4376
برج دختر بر روی صخره ای بزرگ و صاف که درست در وسط تنگه بسفر قرار گرفته، ساخته ... تنگه بسفر باریکه آبی است که دریای سیاه را به دریای مرمره پیوند میزند.

مقدمه ای در مورد ترکیه - استانبول

www.turkey12.com/.../دانستنیهای.../3587-مقدمه-ای-در-مورد-ترکیه.html
در جایی که، دریای سیاه به آب های آژه می آمیزد، شرق و غرب در نقطه ذوب فرهنگی بزرگ ... از اروپا به آسیای صغیر، همان تنگه ای باریکی که به عنوان محل عبور استفاده می شود ... و امروزه تا به سواحل دریای مرمره (Sea of Marmara) در کناره های آسیایی و اروپایی ... آن که در امتداد با شکوه پلی بوسفور، نماد ملموسی شهر، اروپا به آسیا پیوند می خورد.

بحر | پارسی ویکی - لغت نامه

parsi.wiki/dehkhodaworddetail-349a78a0b15f4b15a0d5c55d92271f59-f...
دریا. (ترجمان علامه ٔ جرجانی ). دریای شور. (منتهی الارب ). دریای محیط که شور است . ... به دریای سیاه و از راه جبل الطارق به اقیانوس اطلس و از طریق تنگه ٔ سوئز به دریای احمر راه دارد. ... و از طریق تنگه ٔ داردانل و بسفر و دریای مرمره به دریای مدیترانه متصل میشود. .... بحر چگل ؛ دریاچه ای است در ترکستان منسوب به شهری که آن را چگل می گویند.

ترکیه | Royal Travel

www.royaltravel.com.tr/fa/ترکیه/
در عین حال استانبول با توجه به رشد فزاینده ای که از نظر توسعه شهری دارد آینده ای ... اگر در ناحیه غربی تنگه بسفر به زیبائی غروب آفتاب و رنگ قرمز آن نگاهی ... این محله تنگ و باریک مسیر کم کم پهن تر شده و به سمت دریای سیاه امتداد می یابد. ... رودخانه ای است بی نظیر که از جنوب کوه های طرس جاری میشود و به در یای مدیترانه میپیوندد .

ترکیه - دلتابان

www.deltaban.ir/agency-country-27-ترکیه
فرودگاه آنتالیا یکی از پر رفت آمد ترین فرود گاه ها ی جهان می باشد که هر روز 600 هواپیمای ورودی و 600 هواپیمای خروجی دارد. کمر ... رودخانه ای است بی نظیر که از جنوب کوه های طرس جاری میشود و به در یای مدیترانه میپیوندد ... در قلب این شهر تنگه بسفر قرار گرفته که محل تلاقی آبهای دریای سیاه ، دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی است. در دوران ...

[PDF]ژ ل و ﯾ ﯾ - وزارت نفت

www.mop.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=eebc4f33-2201-40cf...
ﻣﺮﻣﺮﻩ ﺩﺭﻳﺎﻱ ﺑﻪ ﺭﺍ ﺳﻴﺎﻩ ﺩﺭﻳﺎﻱ ﻛﻪ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﻛﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺁﺑﻲ ﺑﺎﺭﻳﻜﻪ ﺗﺮﻛﻴﻪ؛ ﺩﺭ ﺩﺍﺭﺩﺍﻧﻞ ﻭ ﺑﺴﻔﺮ ﻫﺎﻱ ﺗﻨﮕﻪ ... ﭘﻴﻮﻧﺪﺩ ﻣﻲ. ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ. ﺷﻤﺎﻝ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻳﻚ ﺍﻱ ﺗﻨﮕﻪ ﺩﺍﺭﺩﺍﻧﻞ ﺗﻨﮕﻪ. ﻛﻨﺪ ﻣﻲ ﺟﺪﺍ. ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ. ﺩﻫﺪ ﻣﻲ ﭘﻴﻮﻧﺪ ﻣﺮﻣﺮﻩ ﺩﺭﻳﺎﻱ ﺑﻪ ﺭﺍ ﺍﮊﻩ ﺩﺭﻳﺎﻱ ...

ذخيره پيوند - قیمت تور

nsptours.com/MiddleEastCountry/Istanbulkakh.aspx?lang=Fa
بیلر بی در بخش آسیایی استانبول واقع شده و به منطقه ای که پایه پل تنگه .... داشته بالابیرنت ، تنگه ، خلیج و در نقطه ای که آبهای دریای مرمره با دریای سیاه به هم می ...

: قسطنطنیه - دانشنامه رشد

daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-pagehistory.php?page...diff2=2
... را پذیرفت و آن را دین رسمی کشور روم اعلام کرد و کلیسا را با دولت پیوند داد. ... می شود که در کنار تنگه بسفر (تنگه ای که ((دریای سیاه)) را به دریای مرمره وصل می ...

جاذبه های توریست و گردشگری - تور آنتالیا

www.amitistravel.com/Pages/page-84.aspx
بدروم در طول تاریخ تحت حاکمیت پرسها ، مقدونیه ای ها ، امپراتوری های روم و بیزانس بوده است . ... تنگه بسفر باریکه آبی که دریای سیاه را به دریای مرمره می پیوندد.

استانبول Istanbul | اطلاعات عمومی

rezamomenpour.com/استانبول-istanbul/
۸ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - استانبول در ساحل دریای مرمره قرار دارد و تنگه ای به نام بسفر از وسط این شهر می گذرد،این شهر تنها شهر در دنیا است که در دو قاره قرار گرفته است در. ... شده که خود دریای مرمره از طریق تنگه بسفر به دریای سیاه وصل شده است یعنی تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را بهم وصل می کند. ... افزودن پیوند یکتا به علاقمندی‌ها.

معنی اروپا | لغت نامه دهخدا - واژه یاب

https://www.vajehyab.com/dehkhoda/اروپا-1
این دو دریا در جنوب غربی اروپا بیکدیگر رسیده اقیانوس منجمد شمالی و اقیانوس ... و پس از آن جلگه ٔ وسیع روسیه را بخود ضمیمه کرده بدشت پهناور سیبری می پیوندد. ... مرمره که بواسطه ٔ تنگه های داردانل و بسفر به بحر اسود وصل میشود و دریای سیاه که آزو ... مرکز یا بعبارة اُخری منشاء عمده ای که رودهای اروپا را موجد است فلات والدائی روسیه و ...

دفتر راهبردی تجارت ایران و ترکیه > درباره ما > درباره ترکیه

www.irtubsc.com/portal/new/fa-ir/دربارهما/دربارهترکیه.aspx
خط ساحلی باشکوهی که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می کند، مملو است از کرانه های ..... نیز به تنگه‌ی بسفر دارد؛ تنگه‌ی بسفر همان تنگه‌ای است که دریای سیاه و مرمره را به هم ..... و به بندر گاهی تبديل گرديده از آثار مهم تاريخی منطقه بحساب ميآيد و پيوند ...

مهربانی شما چه رنگی ست ؟ - استانبول (۴)

rojna.blogfa.com/post/86/استانبول-(۴)
۲۲ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - استانبول (۴) - مجالی برای فرار از خود سانسوری ، تلخندی به زندگی و همدلی صادقانه. ... مغازه هایی قیمت اجناس را به دلار زده بودند عده ای به لیر و عده ای به یورو! ... تنگه بسفر باریکه آبی که دریای مرمره و دریای سیاه را به هم میپیوندد و وسط ...

تور ترکیه - سایت آژانس مسافرتی جبیرصحرا

jebirsahra.ir/?product=تور-ترکیه
شهری زیبا و تاریخی است که در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است و به خاطر ... رودخانه ای است بی نظیر که از جنوب کوه های طرس جاری میشود و به در یای مدیترانه میپیوندد ... شهر تنگه بسفر قرار گرفته که محل تلاقی آبهای دریای سیاه ، دریای مرمره و خلیج شاخ ... در عین حال استانبول با توجه به رشد فزاینده ای که از نظر توسعه شهری دارد آینده ...

دریای سیاه و چرایی آن اسم برای آن؟ - ما می توانیم

khoramshahrrakhodaazadkard.mihanblog.com/post/22
۷ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - ارسال پیوند روزانه ... دریای سیاه یك دریای داخلی بین جنوب اروپا و آناتولی است كه شعبه دور دست ... این دریا به وسیله بسفر و دریای مرمره به مدیترانه و به وسیله ی تنگه كرچ به ... مهمترین رودخانه ای كه به این دریا می ریزد دانوب نام دارد.

کارشناس روس : عربستان قطعا در رویارویی نظامی، از ایران ...

qaboosnameh.ir/1394/10/.../کارشناس-روس-عربستان-قطعا-در-رویارویی...
مثلث ایران، عربستان و ترکیه به عنوان قدرت های منطقه ای سعی دارند شکاف های .... باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد. ... داردانِل تنگه‌ای است باریک در شمال غربی ترکیه که دریای اژه را به دریای مرمره پیوند می‌دهد.

دریا

www.parsacity.com/component/tags/tag/329-دریا.html
این ستون های عمودی شگفت انگیز که در دریاایستاده اند به طور کامل توسط آب و باد تشکیل شده ... از اقیانوس اطلس تا دریای بالتیک تا دیواره بزرگ مرجانی انتخاب گسترده ای از ... از راه تنگه‌های داردانل و تنگه بسفربه دریای مرمره و دریای سیاه می‌پیوندد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟